سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته چهار‌شنبه 18 اسفند 1400/ شماره 481
رکورد بیشترین عرضه و معاملات 6 ماه اخیر شکست، افزایش نیما متوقف شد، دلار آزاد در کانال 26 تومان دوام نیاورد، قیمت های بازار عمدتا بدون تغییر، برنت به 123 دلار عقب نشینی کرد، شاخص کل آخر هفته را افزایشی به پایان برد،

رکورد بیشترین عرضه و معاملات 6 ماه اخیر شکست
کارنامه معاملات محصولات پلیمری در هفته سوم اسفند ماه در حالی بسته که معاملات یک هزار و 695 تن و عرضه ها 11 هزار و 319 تن نسبت به هفته قبل، افزایش یافت. در پایان سال و طبق سنت هرساله عرضه ها افزایش یافت و این هفته، رکورد سوم بیشترین عرضه و رکورد دوم بیشترین معامله سال 1400 شکسته شد. جمع معاملات این هفته به 92 هزار 15 تن رسید که علی رغم افزایش معاملات، نسبت معاملات به عرضه کمتر از هفته گذشته بود و به 89 درصد رسید.
معاملاتِ این هفته، 1.9 درصد بیشتر از هفته‌ی اول اسفند ماه بود. معاملات این هفته عمدتا یا با قیمت پایه انجام گرفت یا با رقابتی کمتر از هفته گذشته. گزارش کامل تحلیل بازار این هفته محصولات پلیمری را در پست تحلیلی فردا، پنج‌شنبه 19 اسفند ‌ماه در ویکی پلاست دات آی آر، بخوانید.

افزایش نیما متوقف شد
دلار نیمایی که تا روز گذشته به 43 تومان افزایش رسیده بود امروز از افزایش آن کاسته شد و فقط با 10 تومان رُشد نسبت به روز یکشنبه به 24 هزار و 155 تومان رسید. نکته مهم دلار نیمایی امروز، میانگین روزانه است که از کانال 24 هزار و 100 تومان به 23 هزار و 900 تومان عقب نشینی کرد و احتمال کاهشی شدن میانگین هفتگی در روزهای پیش رو را، قوت می بخشد.

دلار آزاد در کانال 26 تومان دوام نیاورد
دلار صرافی که روز گذشته با 125 تومان افزایش 24 هزار و 571 تومان قیمت گذاری شد، امروز با کاهشی شدن دلار آزاد تغییر مسیر داد، نزولی شد و با 80 تومان اُفت تا ساعت 15.30 به 24 هزار و 491 تومان رسید. دلار آزاد نیز امروز کاهشی بود. دلار آزاد مجددا به کانال 25 هزار تومان عقب نشینی کرد و 25 هزار و 820 تومان قیمت گذاری شد.

قیمت های بازار عمدتا بدون تغییر
با کاهشی شدن مجدد دلار، قیمت های بازار امروز عمدتا بدون تغییر نسبت به روز گذشته قیمت گذاری شدند. در گروه پرمصرف نایلون و نایلکس سنگین تزریقی و سنگین فیلم اندکی کاهشی و سایر کالاها عمدتا بدون تغییر بودند. پ پ های نساجی بدون تغییر و با قیمت روز گذشته پیشنهاد شدند. قیمت های پ پ های شیمیایی نیز امروز بدون تغییر تا 400 تومان افزایش بود.

برنت به 123 دلار عقب نشینی کرد
برنت که معاملات امروز را افزایشی آغاز و از مرز 131 دلار نیز عبور کرد، در ادامه با 3.3 درصد کاهش نسبت به آخرین قیمت روز گذشته به کانال 123 دلار عقب نشینی کرد قیمت این لحظه برنت: 123 دلار و 75 سنت.

شاخص کل آخر هفته را افزایشی به پایان برد
شاخص کل بازار سرمایه که روز گذشته را افزایشی به پایان برده بود، امروز را نیز افزایشی بود و  شاخص کل در پایان معاملات امروز با 11 هزار و 779 واحد افزایش به 1 میلیون و 348 هزار صعود کرد.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟